اقدامات پیش از اخذ ویزای تحصیلی


  ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید واخذ پذیرش پذیرش تحصیلی یعنی اجازه ادامه تحصیل در رشته خاصی در یک دانشگاه خاص.
پیش از گرفتن پذیرش مشخص کنید در چه رشته و چه دانشگاهی قصد ادامه تحصیل دارید. اگر قصد برگشت به کشور خود را دارید حتما دانشگاهی را انتخاب کنید که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ایران باشد.
در مرحله بعدی باید مدارک لازم برای گرفتن پذیرش تحصیلی را گردآوری کنید. مدارکی همچون آخرین مقطع تحصیلی، ریز نمرات توصیه نامه از اساتید معتبر دانشگاهی انگیزه نامه رزومه تحصیلی و… از جمله مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی است. تمامی مدارک فوق باید به زبان مور نیاز دانشگاه که عموما انگلیسی است ترجمه رسمی شوند. برای این کار باید حتما از  مترجم های حرفه ای مورد تایید قوه قضائیه در دارالترجمه رسمی شهرتان بهره بگیرید.
در گام بعدی با مراجعه به وب سایت دانشگاه موردنظر  فرم پذیرش مربوطه را تکمیل کنید. می توانید برای بالا بردن شانس فهرستی از دانشگاه های مورد نظر را جلوی خود قرار داده و برای همه آنها درخواست ارسال کنید و تمایل خود را رسما اعلام کنید. در این مرحله، مبلغی بعنوان حق الزحمه بررسی اطلاعات و مدارک از شما دریافت می گردد.
پس از بررسی اطلاعات شما در دانشگاه موردنظر، یک نامه  پذیرش برایتان ارسال می گردد. بعد از این مرحله است که شما می توانید برای دریافت ویزای تحصیلی خود رسما اقدام کنید.
اقدامات برای اخذ ویزا از سفارت
1⃣دریافت وقت سفارت کشور موردنظر با مراجعه به وب سایت سفارت آن کشور در ایران و درخواست مصاحبه
2⃣تکمیل فرم درخواست ویزای تحصیلی
3⃣ارائه نامه پذیرش تحصیلی که از دانشگاه دریافت کردید
4⃣ارائه مدارک مالی به سفارت نشان دهید
5⃣ارائه پاسپورت به سفارت
6⃣تحویل مدارک شناسایی و عکس پرسنلی
7⃣ارائه اصل و ترجمه رسمی گواهی پایان دوره سه سال متوسطه، گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و پایان دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد
8⃣تعهد برگشت به ایران و ارائه دلایل کافی برای بازگشت به کشور
9⃣پرداخت هزینه صدور ویزا
______________________________

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *