روش های کسب اقامت عمان

نحوه دریافت ویزا عمان

عمان کشوری در شبه جزیره عربستان است که در کنار دریای عمان واقع شده است. این کشور آرام و ثروتمند بیش از 4 میلیون نفر شهروند دارد که نیمی از آن‌ها را مهاجران تشکیل داده‌اند. اگر شما هم قصد دارید تا آینده‌ای روشن در این کشور بسازید، لازم است تا به طور دقیق درباره راه های اخذ اقامت عمان آشنا شوید، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید.

چرا عمان؟

قبل از هرچیز شاید این سوال برایتان به وجود آید که چرا باید عمان را برای زندگی کنیم؟ در پاسخ باید بگوییم که رونق اقتصادی مطلوب مخصوصا در حوزه توریسم و ماهیگیری و همچنین نزدیکی به ایران باعث شده تا ایرانیان زیادی برای زندگی راهی این کشور شوند. ناگفته نماند که داشتن سرمایه مطلوب و سابقه کاری درخشان در این راه به شما کمک زیادی خواهد کرد.

راه های گرفتن اقامت عمان

اقامت کاری

یکی از راه‌های مناسب برای کسب اقامت کشور عمان یافتن شغل مناسب است. شما در ابتدا لازم است تا از طریق سایت‌های کاریابی شغل مورد نظر را انتخاب کرده و دعوتنامه دریافت نمایید. سپس با دریافت ویزا کاری عمان می‌توانید 2 سال در این کشور مانده و تا زمانی که شاغل هستید، ویزا خود را تمدید کنید. با توجه به نرخ کم بیکاری در عمان شانس یافتن شغل در این کشور بالاست و از این طریق می‌توانید آینده‌ای روشن برای خود بسازید.

مقاله پیشنهادی ویزای عمان برای پرستاران را مطالعه بفرمایید

دریافت ویزا تحصیلی

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت عمان تحصیل در دانشگاه است. البته در نظر داشته باشید که این شیوه منجر به شهروند شدن نمی‌شود و توصیه می‌کنیم که یافتن شغل در عمان را در برنامه خود قرار دهید.

سرمایه‌گذاری در عمان

یکی از کاربردی‌ترین راه‌های اخذ اقامت عمان سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب و کار است. شما این شانس را دارید تا در حوزه‌های مختلفی مثل توریسم، ماهیگیری، کشاورزی و غیره کسب و کار ایجاد کنید و علاوه بر کسب اقامت موجب اشتغال دیگران شوید. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از انتخاب این شیوه از مهاجرت با افراد آگاه مشورت کنید تا منجر به ضرر و زیان مالی شما نشود.

اقامت از طریق ازدواج

ازدواج نیز یکی دیگر از راه‌های اخذ اقامت است که شرایط خاص خود را دارد. معمولا ازدواج با فرد عمانی که دارای تمکن مالی است منجر به اقامت دائم می‌شود مشروط بر اینکه ازدواج در این کشور به ثبت برسد. در این راه زوجین باید سال‌ها با یکدیگر زندگی کنند و طلاقی بین آن‌ها صورت نگیرد. لازم به یادآوری است که باید مدارکی مانند عدم سابقه کیفری و مدرک زبان عربی را ارائه دهید و ازدواج شما حداقل 10 سال به طول انجامد.

دیگر روش های گرفتن اقامت عمان

  • اقامت از طریق تولد
  • پناهندگی
  • اقامت مختص افراد هنرمند

کلام آخر

در نظر داشته باشید که هزینه زندگی در کشور عمان نسبتا بالا است و باید حقوق کافی برای اقامت در این کشور را داشته باشید. همچنین در نظر داشته باشید که شهروندان عمانی امکان دریافت پاسپورت کشور دیگر را ندارند، مگر اینکه مجوزهای لازم را اخذ کنند. اگر قصد مهاجرت به کشور عمان را دارید، می‌توانید ترجمه مدارک در اهواز را به پارسوماش بسپارید و با آسودگی خاطر راهی شوید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *