پردرآمد ترین مردم دنیا

پردرآمدترین مردم دنیا در کدام کشورها هستند

پردرآمد ترین مردم دنیا


در شرایطی که به دلایل مختلف از جمله کرونا ویروس اوضاع اقتصادی کشورها آسیب دیده است، همچنان کشورهایی وجود دارند که پردرآمد ترین مردم را در خود جای داده‌اند. اگر کنجکاوید که بدانید ثروتمندترین مردم دنیا در کجا زندگی می‌کنند، بد نیست تا با این مقاله از پارسوماش همراه ما باشید و اطلاعات مفیدی کسب کنید.

معرفی کشورها با پردرآمد ترین مردم

قطر پردرآمد ترین مردم دنیا

یکی از کشورهایی است که به واسطه صادرات نفت و گاز پردرآمد ترین مردمرا در خود دارد. ساکنین این کشور سالانه بیش از 124 هزار دلار درآمد دارند و به واسطه ثروت زیاد خود در دنیا شناخته شده‌اند. این کشور سومین ذخیره بزرگ طبیعی دنیا را به خود اختصاص داده و با عضویت در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) نقش مهمی در تعیین نفت و گاز در دنیا دارد. همچنین قطر در صنعت گردشگری نیز تلاش‌هایی کرده است و برنامه‌های مدونی دارد. امروزه این کشور یک سیستم رفاهی بی کم و کاست برای شهروندانش فراهم کرده که کیفیت زندگی و امید به زندگی آن‌ها را بالا برده است.

لوکزامبورگ پردرآمد ترین مردم در اروپا

لوکزامبورگ یکی دیگر از کشورهایی است که پردرآمد ترین مردم دنیا را در خود جای داده است. این کشور دستی توانا در بانکداری و صنعت دارد و پس از قطر بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. ساکنین این کشور تحصیلات عالیه دارند و اکثر در حوزه بانکداری و فلزات گرانبها فعالیت می‌کنند. وجود سرمایه زیاد در این کشور باعث شده است تا کیفیت زندگی در آنجا بالا باشد و افراد زیادی شیفته زندگی در لوکزامبورگ هستند.

سنگاپور

از دیگر کشورهای ثروتمند دنیا می‌توان به سنگاپور اشاره کرد که از سال 1965 به بعد به یکی از مرفه‌ترین کشورهای دنیا تبدیل شد. اقتصاد این کشور بیشتر به صنعت وابسته است و یکی از بزرگ‌ترین پالایشگاه‌های نفت دنیا را در خود جای داده است. همچنین صنعت گردشگری در این کشور رونق خوبی دارد و با بهترین خدمات توانسته است که ثروت بسیاری را جذب خود کند.

کویت

کویت یکی از مشهورترین کشورهایی است که پردرآمدترین مردم دنیا را در خود جای داده است و دلیل آن وجود نفت است. این کشور با صادارات نفت سالانه میلیاردها دلار به جیب می‌زند و متوسط درآمد ساکنین آن چیزی حدود 60 هزار دلار برآورد شده است. وجود ثروت زیاد در کویت باعث شده تا کیفیت زندگی مردم در این کشور حتی از کشورهای اروپایی نیز بالاتر باشد.

امارات

امارات به دلیل رونق اقتصادی فراوان و جذب سرمایه‌گذاران خارجی مشهور است. همچنین این کشور به دلیل داشتن درآمدهای نفتی پردرآمدترین مردم دنیا را در خود جای داده است. امارات همچنین در حوزه گردشگری نیز سرمایه‌گذاری‌هایی کرده است و از کشورهای دور و نزدیک برای تفریح و خرید به آنجا می‌روند.

دیگر کشورهای با پردرآمد ترین مردم

  • عربستان
  • کویت
  • سوئیس
  • هنگ کنگ
  • ایرلند
  • نروژ
  • برونئی

پردرآمدترین مردم دنیا در کشورهای عربی و اروپایی زندگی می‌کنند و با کیفیت بالا زندگی خود امید زندگی زیادی دارند. البته ناگفته نماند که درآمدهای این گونه کشورها ممکن است بنا به دلایل مختلف تغییر پیدا کرده و جایگاهشان عوض شود. اگر قصد مهاجرت دارید، دارالترجمه رسمی پارسوماش در کنار شماست تا با ترجمه مدارک راه را برایتان هموار کرده و در اسرع وقت تحویلتان دهد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *