تحصیل در مدارس قبرس

شرایط و مزایای تحصیل در مدارس کشور قبرس

قبرس جزیره‌ای خوش آب و هوا در شرق دریای مدیترانه است که با کشورهای ترکیه، لبنان، فلسطین، مصر و یونان همسایه است. این سرزمین رویایی به دلیل وضعیت داشتن سیستم آموزش با کیفیت به یکی از مقاصد مهاجرانی بدل شده است که می‌خواهند فرزندانشان تحصیل در مدارس قبرس را به بهترین شکل تجربه کنند. اگر مشتاقید در این باره بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله را از دست ندهید.

چرا قبرس؟

شاید از خود بپرسید که چرا باید تحصیل در مدرسه های قبرس را برای فرزندانمان انتخاب کنیم؟ در جواب باید بگوییم که مدارس این کشور از سیستم آموزشی مطلوبی برخوردارند و کودکان شما را با علم روز آشنا می‌کنند. همچنین هزینه مناسب تحصیل در مدارس قبرس باعث شده است تا والدین کشورهای مختلف توجه خاصی به آن داشته باشند و این کشور آرام و مرفه را برای آینده کودکشان انتخاب کنند.

تحصیل در مدارس قبرس چگونه است؟

مدرسه های قبرس به دو دسته دبستان و دبیرستان تقسیم می‌شوند که کل دوره تحصیل مانند سیستم آموزشی دیگر کشورها تا سن 18 سالگی به طول می‌انجامد. همچنین مدارس بین‌المللی این کشور از سن 3 سالگی پذیرا دانش‌آموزان شمرده می‌شوند که از طریق آزمون ورودی اقدام به جذب افراد می‌کنند. خوب است بدانید از آنجایی که زبان رسمی ترکی و یونانی در قبرس کاربرد دارد، این دو زبان به همراه زبان انگلیسی در آزمون ورودی سنجیده می‌شوند.

هزینه تحصیل در مدارس قبرس

اکنون شاید این سوال برایتان مطرح شود که هزینه مدارس در قبرس چقدر خرج برمی‌دارد؟ در پاسخ باید بگوییم که 5 الی 8هزار یورو هزینه تحصیل در مدارس قبرس محسوب می‌شود که مخارج زندگی و خرید کتب را شامل نمی‌شود. البته نا گفته نماند که این مبالغ می‌تواند بسته به امکانات مدرسه متغیر باشد که لازم است در این باره به طور مستقیم استعلام بگیرید. همچنین باید بدانید که هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی بیشتر است و بین 23000 الی 28000 یورو در سال تخمین زده می‌شود.

در ادامه چند مدرسه بین‌المللی قبرس را معرفی می‌کنیم:

–           مدرسه خصوصی هریتج

–           دبیرستان زنیون

–           مدرسه فالکون

–           مدرسه لارکانا

–           آکادمی نیکوزیه

اخذ ویزا برای تحصیل

لازم است بدانید که صرفا تحصیل در مدارس قبرس برای والدین دانش آموزی منجر به اخذ اقامت نمی‌شود. به همین دلیل افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا راهی این کشور می‌شوند باید اقدام به اخذ ویزا کنند. همچنین این امکان وجود دارد تا پدر و مادر با اخذ ویزا توریستی قبرس به مدت 90 روز در کنار فرزند دلبندشان بمانند.

مزایا تحصیل در مدارس قبرس

یکی از مزایا تحصیل در مدارس قبرس امکان زندگی در یک کشور اروپایی با هزینه کمتر است که باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کند. همچنین تحصیل در مدارس باکیفیت با بودجه مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های خوبی است که مورد توجه والدین قرار می‌گیرد. ایجاد شرایط زندگی در کشوری مدیترانه‌ای و امکان پرداخت اقساطی هزینه‌ها از دیگر مزایا تحصیل در مدارس قبرس است که در سراسر دنیا طرفدارن خاص خود را دارد.

نتیجه‌گیری

مدرسه های قبرس قبرس امکانات خوبی برای تحصیل دارند و هرساله افراد زیادی از کل جهان فرزندان خود را برای تحصیل راهی این کشور آرام و خوش آب و هوا می‌کنند. اگر شما هم مشتاقید تا کودکتان را در مدرسه‌ای متفاوت و عالی ثبت نام کنید، می‌توانید ترجمه مدارکتان را به دارالترجمه اهواز پارسوماش بسپارید و با خیالی آسوده پروسه اخذ ویزا را طی نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *