فاندینگ و اسکولارشیپ کانادا

نحوه دریافت فاند و اسکولارشیپ در کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، حتما اسم فاندینگ و اسکلارشیپ به گوشتان خورده است. ولی آیا به طور دقیق می‌دانید که این دو مورد چه تعاریفی دارند و چه مواردی را شامل می‌شوند؟ آیا اصلا تفاوت این دو را می‌دانید؟ اگر جواب منفی است، پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه همراه ما باشید و در این باره اطلاعات مفیدی کسب کنید.

اسکلارشیپ کانادا چیست؟

اسکولارشیپ که در بین ایرانیان به عنوان بورسیه هم شناخته می‌شود، به کمک هزینه‌ای اشاره دارد که از طرف دولت و یا دانشگاه با هدف کمک به دانشجویان اهدا می‌شود. مبلغ آن بسته به رشته و شرایط فرد متفاوت است و احتیاجی به برگرداندن آن وجود ندارد. به همین دلیل سالانه دانشجویان زیادی خواهان دریافت اسکلارشیپ هستند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را تامین کنند. فراموش نکنید که معیارهای مورد نظر آن توسط دولت کانادا تعیین می‌شود که موفقیت‌های تحصیلی فرد را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد. اما اغلب دانشجو تمام وقت بودن و معدل مطلوب از جمله فاکتورهایی است که جهت اعطا اسکلارشیپ در نظر گرفته می‌شود.

در نظر داشته باشید که:

اسکلارشیپ و یا بورسیه به دو شیوه پرداخت می‌شود که یا از مبلغ شهریه دانشجو کم می‌شود و یا به طور کامل در قالب چک به وی پرداخت می‌شود. اگر برایتان این سوال پیش آمده که چگونه می‌توان آن را دریافت کرد باید به شما بگوییم که اخذ بورسیه برا دانشجویان زیادی امکان‌پذیر است و تنها به معدل بالا بستگی ندارد. تنها کافیست قوانین موجود در دانشگاه و کشور کانادا را بررسی کرده و طبق آن اقدام کنید. در این راه فراموش نکنید که از افراد آگاه مشورت بخواهید و با دقت گام بردارید.

فاند چیست؟

یکی دیگر از کمک‌هزینه‌هایی که به دانشجویان بین‌المللی اهدا می‌شود فاند نام دارد که معمولا به افرادی تعلق می‌گیرد که وضع مالی خوبی ندارند. دانشجویانی که به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت تحصیل می‎کنند، می‌توانند درخواست فاند داده و هزینه زندگی (شامل اجاره منزل، پرداخت قبوض، خرید مایحتاج، مسافرت‌های ضروری و غیره) را دریافت نمایند. در نظر داشته باشید که از فاند در تامین هزینه‌های تحصیل استفاده نمی‌شود و بسته به شرایط می‌تواند متفاوت باشد. خوب است بدانید که مبلغ فاند معین نیست و لازم است تا به طور دقیق از دانشگاه محل تحصیل در کانادا استعلام بگیرید.

فول فاند چیست؟

در بحث دریافت فاند باید بدانید که گزینه فول فاند نیز وجود دارد که تمام هزینه‌ها حتی هزینه تحصیل را نیز پوشش می‌دهد. افرادی که خواهان اخذ فول فاند هستند باید شایستگی خود را به اثبات برسانند و رزومه‌ای قابل قبول از خود ارائه دهند.

نتیجه‌گیری

اگر می‌خواهید جهت اخذ فاند و یا اسکلارشیپ اقدام کنید، بهتر است که رزومه‌ای قوی ارائه دهید و شایستگی خود را ثابت کنید. همچنین بهتر است از قبل درباره چگونگی آن و شرایط لازم پرس و جو کرده و با افراد آگاه مشورت کنید. لازم به یادآوری است که اگر تمایل به مهاجرت تحصیلی و یا کاری دارید، موسسه ترجمه اسناد رسمی اهواز پارسوماش در کنار شماست تا با ترجمه صحیح مدارک تحصیلی به شما جهت اخذ ویزا کمک کند.

مقاله بسیار مهم برای مهاجرت به کانادا: مدارک زبان کانادا

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *