ویزای توریستی کشورها و مدارک لازم


آلمان

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

برای دریافت ویزای توریستی آلمان، لازم است هنگام مراجعه به سفارت، به غیر از فرم درخواست روادید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

قبل از نام بردن از مدارک، بهتر است به این مورد توجه داشته باشید که باید از تمامی مدارک یک نسخه کپی تهیه کنید. بعد از تطابق اصل مدارک با کپی آن‌ها، مدارک اصلی به شما بازگردانده می‌شود. مدارک فارسی‌ شما نیز باید به‌صورت رسمی به انگلیسی ترجمه شده باشند.

۱. شناسنامه ایرانی

۲. گذرنامه: گذرنامه‌ی شما باید حتما اعتباری بیشتر از ۶ ماه از تاریخ پایان اعتبار ویزای درخواستی داشته باشد. از صفحاتی که مهر ویزا در آن خورده است و صفحات اول تا پنجم کپی تهیه کنید.

۳. سه قطعه عکس رنگی

  • اگر نام همراهان در پاسپورت درخواست کننده‌ی ویزا درج شده باشد، وجود دو قطعه عکس رنگی از هر یک از آن‌ها در مدارک الزامی است.
  • عکس‌ها همگی باید این شرایط را داشته باشند: عکس رنگی، زمینه سفید، تمام‌رخ در ابعاد ۴×۶، کمتر از سه ماه پیش گرفته شده و کاملاً با ظاهر فعلی صاحب عکس هم‌خوانی داشته باشد.
  • طبق مقررات شینگن، عکس شما روی برچسب ویزا چاپ خواهد شد.

۴. دعوت‌نامه: دعوت‌نامه باید از طریق فردی که شما را می‌شناسد و مقیم آلمان باشد، برای شما ارسال شود. در صورت نداشتن دعوت‌نامه برگه‌ای که تأیید می‌کند شما برای تمام مدت اقامت در آلمان هتل رزرو کرده‌اید یا سند مالکیت، قبض مالیات ملکی یا قبض عوارض سکونت که نشان از این باشد که شما در آلمان صاحب مسکن هستید.

۵. اجازه کتبی و رسمی والدین یا قیم قانونی مختص کودکانی که تنها یا به همراه شخص ثالثی سفر می‌کنند.

۶. اسناد رسمی شغلی و منابع مالی

  • دقت کنید که قصد سفر و مدت آن باید با سطح امکانات مالی تناسب داشته باشد. این معیار بر اساس حداقل حقوق روزانه ضرب در تعداد روزهای اقامت محاسبه می‌شود.
  • برای صاحبان صنوف، تجار، صاحبان صنایع: سند قانونی ثبت مؤسسه، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
  • برای حقوق بگیران: گواهی اشتغال به كار (تاریخ دقیق شروع به كار و مدت مرخصی)‌، فیش حقوق ماه قبل و صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
  • برای کارکنان مستقل و مشاغل آزاد: کارت صنفی، ‌صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز با تاریخ گشایش حساب
  • برای اشخاص تحت تكفل (زنان خانه‌دار یا فرزندان): گواهی کار، صورت‌حساب بانكی (مشروح عملیات بانكی ماه آخر) یا دفترچه حساب پس‌انداز متكفل (شوهر، پدر) با تاریخ گشایش حساب
  • دقت کنید پرینت حساب بانکی باید روی سربرگ انگلیسی و مهر شده به سفارت مربوطه ارائه شود.

۷. گواهی اشتغال به تحصیل مختص دانش‌آموزان دبستانی، دبیرستانی و دانشجویان.

۸. بیمه مسافرت فردی یا جمعی برای متقاضیان روادید الزامی است. این بیمه موارد زیر را تحت پوشش خود قرار می‌دهد:

  • هزینه‌های احتمالی بازگشت به میهن تحت مراقبت‌های پزشکی، هزینه‌های احتمالی نیاز به درمان و یا هزینه‌های بیمارستانی اضطراری.
  • این بیمه همچنین باید تا پایان اقامت شما در تمام کشور های منطقه شینگن معتبر باشد. شرکت بیمه‌گذار باید نماینده‌ای معتبر در کشور آلمان داشته باشد. حداقل پوشش بیمه برای هر شخص مبلغ ۳۰ هزار یورو است.

۹. بلیط هواپیما یا رزرواسیون قطعی رفت و برگشت به مقصد آلمان

۱۰. فاکتور پرداخت‌شده‌ی هتل برای کل مدت اقامت در صورت لزوم

توصیه‌های کلی سفارت آلمان به متقاضیان ویزا

۱. توجه داشته باشید که پیش از مراجعه به بخش کنسولی باید اطلاعات لازم در مورد روند انجام امور و مدارک مورد نیاز را از طریق وب‌سایت سفارت آلمان کسب کنید. در صورت نقص مدارک، باجه از پذیرفتن درخواست معذور است.

۲. تمامی هزینه‌های خدمات کنسولی به‌صورت نقد و به ریال دریافت می‌شود. در بخش حقوقی/ کنسولی چک پول هم پذیرفته می‌شود.

۳. جهت درخواست گذرنامه جدید و کارت شناسایی آلمانی باید وقت قبلی تعیین شود.

۴. ایمیل‌های خود را به زبان انگلیسی یا آلمانی ارسال کنید. سفارت آلمان به ایمیل‌هایی که به زبان فارسی نوشته شده‌اند، پاسخ نخواهد داد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا:

مدارک: اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.

یک قطعه عکس جدید  ۳٫۵*۴٫۵ رنگی با زمینه سفید.

ترجمه شناسنامه.

ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر .

در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.

تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه.

مدارک مالی:                                                            

شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی  با مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و پرینت ۴ ماه اخر یک ماه است.)

ترجمه اسناد ملکی.

مدارک شغلی:

کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی

کارفرمایان: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین

تجار: ترجمه کارت بازرگانی، گواهی اتاق بازرگانی، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، ترجمه لیست پرداخت بیمه

مهندسان: ترجمه پروانه نظام مهندسی یا جواز ساخت

کارخانه داران و صاحبان مشاغل آزاد: ترجمه پروانه بهره برداری، ترجمه جواز کسب، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده و ترجمه لیست پرداخت بیمه

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.)

دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.

مدارک فرد دعوت کننده: ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate)  یا کارت اقامت(PR Card)  از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه های مالیاتیNotice of) (Assessment  و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

در صورت نداشتن دعوت نامه، ارائه رزرو هتل و شرح برنامه سفر به همراه رزرو بلیط رفت و برگشت کانادا الزامی است.

ترجمه رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی کند.

کلیه مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شوند و ترجیحا به تایید دادگستری برسند.

پروسه زمانی بررسی و عیب یابی و رفع آن توسط کارشناسان ویزا۷۲۴ به کمک خود شما عموما ۱ الی ۲ هفته به طول می انجامد. بعد از تکمیل مدارک و تکمیل فرم درخواست ویزا و تاییدیه شما، نامه انگشت نگاری در اختیار شما قرار داده می شود و شما تا یک ماه فرصت دارید به محل موردنظر مراجعه نمایید.  در حال حاضر انگشت نگاری برای ویزای کانادا نیاز به تعیین وقت سفارت ندارد و شما در این بازه زمانی ۱ ماهه میتوانید برای انجام انگشت نگاری اقدام کنید. پس از انجام انگشت نگاری باید منتظر جواب سفارت بمانید. این جواب دهی سفارت از ۳ روز تا ۹۰ روز ممکن است طول بکشد، اما در هر زمان که سفارت نتیجه رو اعلام کنه در عرض کمتر از ۱ ساعت ما نتیجه رو به شما اعلام می کنیم . اگر جواب منفی باشد، نامه سفارت مبنی بر رد درخواست در اختیار شما قرار داده می شود و اشکالاتی که به پرونده گرفته شده توضیح داده می شود  و در صورت امکان نسبت به رفع اشکالات اقدام میشود. اگر هم جواب مثبت باشد، پاسپورتتان را در اختیار ما قرار می‌دهید تا نسبت به تحویل آن به سفارت اقدام کنیم.

انواع ویزای کانادا:  ویزای کانادا توریستی

  1. ویزای کانادا ۵ ساله
  2. ویزای کانادا تحصیلی
  3. ویزای کانادا مطالعاتی
  4. ویزای کانادا شغلی
  5. ویزای کانادا سرمایه گزاری

ویزای کانادا توریستی:

این نوع از ویزای کانادا طبق درخواست مسافر دارای اعتبار و مدت اقامت می‌باشد. این نوع از ویزای کانادا بسیار برای تسهیل دریافت ویزای ۵ ساله کانادا موثر است. با داشتن مدارک کامل و ارائه به موقع آن به سفارت کانادا دریافت ویزای کانادا توریستی، کمتر از ۱ ماه زمان می برد.

ویزای کانادا ۵ ساله:

توصیه می‌کنیم برای دریافت این نوع از ویزای کانادا، ویزای شینگن یا ویزای کانادا توریستی رو قبلا در پاسپورت خود داشته باشید و سپس برای دریافت ویزای کانادا ۵ ساله اقدام نمایید.در ویزای کانادا ۵ ساله باید فرد دعوت کننده دارای درآمد بالایی که کشور کانادا برخوردار باشد که تضمین کننده تامین مسائل مالی زندگی شما در کانادا باشد. یعنی دارای حداقل حقوق پایه در ماه ۲۰۰۰ دلار باشد. برای دریافت ویزای کانادا ۵ ساله، مدارک فردی که دعوتنامه را ارسال می‌کند الزامی بوده و مورد بررسی دقیق سفارت قرار میگیرد. فرد دعوت کننده موظف است که برای فرد دعوت شده در کانادا بیمه خدمات درمانی ۱ ساله تهیه نماید.

ویزای کانادا تحصیلی:

کانادا، دارای سطح بسیار بالایی از لحاظ علمی می‌باشد. و همین طور دارای دانشگاهای معتبر در سطح بین الملل است. تحصیل در دانشگاههای کانادا قطعا راه پیشرفت علمی را تسهیل می‌کند. کانادا شرایط بسیار مساعدی برای کسانی که طرحهای اقتصادی و علمی دارند فراهم می‌سازد. برای دریافت ویزای کانادا تحصیلی فقط کافیست ثابت کنید برای کانادا از لحاظ علمی مفید هستید یا اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید دارای سطح علمی بالایی هستید.

مدارک لازم برای ویزای کانادا تحصیلی:

مدرک پذیرش : باید نامه پذیرش را مدرسه یا دانشگاه کامل کرده و آن را برایتان بفرستند و شما باید نامه اصلی را با فرم مجوز تحصیلی پر کرده و بفرستید.

مدرک شناسایی : پاسپورت خود و همراهان و۲ قطعه عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.

مدارک مالی :نامه ی بانک از کانادا (اگر پولتان را به کانادا فرستاده اید).  نامه وام دانشجویی از موسسه مالی.  نامه تمکن مالی ۴ ماه اخیر.نامه ی تمکن مالی به همراه مبلغ مبدل به دلار کانادا.

فیش واریزی تحصیل. نامه ی مالی ساپورت کننده چه شخصی باشد چه موسسه. مدارک لازم برای ورود به کانادا: اصل پاسپورت معتبر.

نامه دریافتی از سفارت مبنی بر تایید شدن مجوز تحصیلیتان. نامه پذیرش از دانشگاه. مدارک مالی که شما طی مدت اقامتتان در کانادا ساپورت کند. نامه رفرنش سفارت.

در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است بیش از ۳ ماه به پروسه پرونده شما اضافه کند. گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای ۱۸ سال دارند الزامی است.

ویزای کانادا مطالعاتی:

کشور کانادا برای جذب تفکرات و طرحهای علمی ، تسهیلاتی به منظور ارائه ویزای فرصت مطالعاتی به واجدین شرایط، اعطا می کند. متقاضیان میتوانند پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، موسسه علمی و یا مراکز هنری کانادا، جهت دریافت ویزا اقدام نمایند. از آنجائیکه این ویزا در رده بندی خاصی بین ویزاهای تحصیلی و کاری جای میگیرد، انتخاب نوع صحیح ویزا از اهمیت زیادی در پروسه اقدام برای ویزای فرصت مطالعاتی برخوردار است.

اکثر مسافران باید جهت دریافت ویزای کاری اقدام نمایند و برحسب مورد که آیا در حین دوره از استاد و مرکز آموزشی مقصد حقوق دریافت می کنند یا خیر، باید فرم های مربوطه را تکمیل و هزینه های مرتبط را به اداره مهاجرت کانادا پرداخت نمایند. در برخی موارد با توجه به طول مدت دوره و ماهیت علمی یا پژوهشی آن می توان برای سایر ویزاها، مانند ویزاهای تحصیلی و یا حتی ویزیتور عادی اقدام نمود. کسانی که برای دریافت این ویزا اقدام می کنند معمولا از شرایط علمی ، پژوهشی و فرهنگی خاصی برخوردار هستند و می توانند دانش اکتسابی خود را در اختیار سایر همکاران و هم رشته ای های خود قرار دهند.

مدارک لازم برای ویزای کانادا مطالعاتی:

ترجمه شناسنامه. ترجمه اسناد ملکی.  ترجمه سند ازدواج در صورت همسفر بودن با همسر (در صورت همراهی فرزندان حتما گواهی اشتغال به تحصیلشان ترجمه شود.) ترجمه آخرین مدرک تحصیلی و ترجمه ریز نمرات آخرین مقطع تحصیل. اصل پاسپورت متقاضی با حداقل شش ماه اعتبار به انضمام کلیه پاسپورت های قدیمی که در آن ها ویزا درج شده است.

یک قطعه عکس جدید ۵*۴٫۵ رنگی با زمینه سفید.  تکمیل فرم اطلاعات فردی و فرم اطلاعات خانوادگی برای هر یک از متقاضیان به صورت جداگانه  مدارک مالی، شامل نامه تمکن بانک به زبان انگلیسی و ممهور به مهر امور بین الملل بانک به همراه گردش چهار ماهه حساب که نشان دهنده میزان درآمد ماهیانه متقاضی باشد. در صورتی که گواهی سپرده بلندمدت، گواهی خرید سهام یا اوراق بهادار، سند اتومبیل و اجاره نامه دارید نیز ارائه دهید (مدت اعتبار نامه تمکن مالی و ریزپرینت ۴ ماه اخر یک ماه است.) مدارک شغلی برای کارمندان: گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی روی سربرگ شرکت (با ذکر تاریخ شروع به کار، عنوان شغلی و درآمد سالیانه، نام مدیر یا سوپروایزر و مدت زمان موافقت شده با مرخصی)، ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر، ترجمه لیست بیمه دو ماه آخر و ترجمه حکم کارگزینی.

کارفرمایان: ترجمه “آگهی تاسیس”، “آگهی تغییرات” و آگهی تصمیمات” شرکت در روزنامه رسمی، ترجمه لیست بیمه و فیش حقوقی دو ماه آخر کارمندان، ترجمه آخرین لیست مالیاتی پرداخت شده، نامه تمکن بانک شرکت و ریزپرینت ۴ ماه آخر به لاتین

بازنشستگان: ترجمه حکم بازنشستگی و ترجمه فیش حقوقی دو ماه آخر بازنشستگی (در صورت افزایش حقوق، ترجمه حکم افزایش حقوق بازنشستگی ارائه شود.)  گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن.

رزومه کامل و عکس دار با ذکر تمامی تاریخ ها و سوابق شغلی در صورت موجود بودن. نامه پذیرش از دانشگاه کانادایی.

نامه از دانشگاه محل تحصیل یا وزارت علوم (ایران) مبنی بر اینکه شما را حمایت مالی می کنند.

فرم LMIA.

رسید پرداختی ۲۳۰ دلار که از کانادا پرداخت شده باشد. ارائه مدرک زبان معتبر، در صورت لزوم. کلیه مدارک فارسی باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شوند و به تایید دادگستری برسند.

ویزای کانادا شغلی:

ویزای کانادا شغلی یا همون ویزای کار کانادا، برای آن دسته از افرادی ایست که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. دریافت ویزای کار کانادا بسیار دشوار است، اما اگر به صورت موقت در کانادا مشغول به کار شوید و شما فرد مفیدی برای کشور کانادا باشید میتوانید درخواست اقامت دائم کنید.

در صورتی که ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنید واجد شرایط اخذ ویزای شغلی کانادا هستید، فاکتورهایی که برای شما امتیاز می آورد:

مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه  میزان تحصیلات   تجربه کاری  سن پیدا کردن کارفرما در کشور کانادا  سازگاری با محیط زندگی

ویزای کانادا سرمایه گذاری:

یکی از روشهای دریافت ویزای کانادا، روش سرمایه گذاری در کشور کاناداست که شرایط خاص خود را دارد و اگر واجد شرایط باشید می‌توانید ویزای سرمایه گذاری کانادا درخواست نمایید.

شرایط دریافت ویزای کانادا سرمایه گذاری:  داشتن دارایی بالغ بر  دلار کانادا ۱٫۶۰۰٫۰۰۰

شما باید تعهد دهید تا مبلغ ۸۰۰٫۰۰۰ دلار در کانادا سرمایه گذاری کنید و این مبلغ تا ۵ سال نزد دولت کانادا خواهد ماند.

همچنین شما باید نشان دهید که به اندازه کافی پول برای پشتیبان مالی خود و خانواده در کانادا خواهید داشت.

داشتن حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ که این امتیازها بر اساس موارد زیر تعیین می شود:

سن  تحصیلات   تجربه کاری  میزان سطح دانش زبان انگلیسی یا فرانسه     انطباق فرد متقاضی با محیط کانادا

فرانسه

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند بدون نیاز به تایید دادگستری و امور خارجه

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه  از تاریخ ورود.
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.
  • داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم

۲) ۶ قطعه عکس ۴/۵*۳/۵ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن.

۴) اصل و ترجمه سند ازدواج.

۵) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (ارائه گردش حساب سه ماهه و گواهی تمکن  با مانده یکسان الزامی است و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۲۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4  باشد).

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی و تمکن.
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­‌های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضاء بانک (ارائه گواهی تمکن برای حساب گردش سود نیز الزامی است)

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ريال باشد.

* علاوه بر حساب شخصی در صورت خویش‌فرما بودن ارائه گواهی تمکن و گردش ۶ ماهه شرکت یا مرکز مربوطه به انگلیسی با مانده یکسان الزامی است.

قابل ذکر است در گردش حساب‌ها مبلغ حقوق، دریافتی اجاره خانه و سودسپرده باید مشخص باشد.

در مورد گردش حساب‌ شرکت‌ها نیز کلیه نقل و انتقالات وجوه در مورد خرید و فروش‌های شرکت باید مشخص باشد.

۶) اصل و ترجمه سند مالکیت و در صورت اجاره دادن اصل و ترجمه اجاره‌نامه

۷) اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی (در صورتی که صاحب داروخانه، کلینیک و مراکز درمانی، آزمایشگاه و …هستند لیست بیمه برای ۳ ماه آخر کارمندان)
  • وکلا: پروانه وکالت
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع آن از جمله با حقوق  یا بی حقوق، سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان  و فیش حقوقی  ۳ ماه آخر به همراه کارت پرسنلی
  • بازنشسته‌­ها: ارائه  آخرین حکم بازنشستگی، ارائه فیش حقوقی ۳ ماه آخر و کارت بازنشستگی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع آن از جمله با حقوق یا بی حقوق از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق ۳ ماه آخر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات و لیست بیمه کارمندان شرکت برای ۳ ماه اخیر و برگ مالیاتی ۳ سال آخر
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع مرخصی به همراه فیش حقوقی سه ماهه آخر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی

* جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل رضایت‌­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۸) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

۹) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­‌های خانه­‌دار.

۱۰) تکمیل فرم مشخصات فردی و فرم سفارت انگلیس

  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت نگاری در سفارت الزامی است.
  • کلیه مدارک نیاز به ۲ سری کپی در برگۀ A4 دارند.
  • لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی  است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت برگه عبور :

  • اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، ۴ قطعه عکس ۴*۶ (طبق شرایط اعلام شده در بند۲)

مجارستان

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه­‌های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

۲) ۶ قطعه عکس ۴ *۶ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبرو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن

* شناسنامه علاوه بر ترجمه نیاز به تائید دادگستری و امور خارجه دارد

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر یک هفته قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.)

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده‌های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک همراه با مهر شعبه و امضاء بانک
  • باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و کپی کارت ملی

۶) اصل و ترجمه سند مالکیت

۷) اصل و ترجمه مدارک شغلی:

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی وتاییدیه مرخصی، و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان، سه فیش آخر حقوق
  • بازنشسته‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، سه فیش آخر حقوق
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه سه فیش آخر حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان ، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه سه فیش آخر حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان، دانشجویان، (اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)

* جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۸) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر میکنند، رضایتنامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

۹) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­های خانه‌­دار.

  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت‌نگاری در سفارت الزامی است.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌­ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت‌­های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می‌­گردد.
  • لازم به ذکر است کپی مدارک بر روی برگۀ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی می‌باشد.

ژاپن

کلیه مدارک علاوه بر ترجمه انگلیسی نیاز به تایید دادگستری دارند

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

۲) ۶ قطعه عکس ۵/۴*۵/۴ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن. (قابل ذکر است جهت گرفتن تایید شناسنامه داشتن مهر ثبت احوال در کنار نام همسر و فرزندان الزامی است.)

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی و زمان صدور گواهی حساب بانکی باید ۱ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر و زمان صدور گواهی حساب بانکی باید ۱ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد.
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده‌های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه آخرین مدرک تحصیلی و دفترچه بیمه (جهت تایید مدارک شغلی) که برای کلیه مشاغل الزامی است.

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی به همراه نامه تاییدیه از سازمان نظام پزشکی و دانشنامه تحصیلی (برای تایید دانشنامه پزشکی به وزارت بهداشت مراجعه نمایند)
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی، سابقه بیمه از تأمین اجتماعی با مهر سازمان (ارائه دفترچه بیمه و اصل مدارک تحصیلی جهت گرفتن تائید دادگستریالزامی است.)
  • بازنشسته­‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان و ارائه اصل آخرین آگهی تغییرات آن شرکت.
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانشجویان پسر: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

* جهت تائید مدرک تحصیلی برای گرفتن تائید دادگستری لطفاً موارد ذیل در نظر گرفته شود:

  • دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به ستاد مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.
  • دانشجویان دانشگاه‌های دولتی علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامه به وزارت علوم مراجعه نمایند.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه و تائید دادگستری دارد.

۸) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌­های خانه‌­دار.

  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • کلیه مدارک شغلی و گواهی‌های تحصیلی در صورتی که به زبان انگلیسی باشد نیاز به تایید ندارد.
  • در صورت درخواست سفارت، حضور افراد بالای ۶ سال در سفارت الزامی است.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌­ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت‌­های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­‌گردد.
  • لازم به ذکر است کپی مدارک بر روی برگۀ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است

یونان

کلیه مدارک علاوه بر ترجمه انگلیسی نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه دارند

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.
  • نداشتن مهر ورود و خروج (مسافرت) قبرس ترک.

۲) ۶ قطعه عکس ۴*۶ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد.)

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن (قابل ذکر است جهت تائید شناسنامه داشتن مهر ثبت‌احوال در کنار نام همسر و فرزندان الزامی است.)

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.

  • حساب‌های جاری: کارکرد ۶ ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش ۶ ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت.

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی به همراه آخرین مدارک تحصیلی و دفترچه بیمه (جهت تائید مدارک شغلی) که برای کلیه مشاغل الزامی است.

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی به همراه نامه تاییدیه از سازمان نظام پزشکی و دانشنامه تحصیلی. (برای تائید دانشنامه پزشکی به وزارت بهداشت مراجعه نمایند.)
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی، سابقه بیمه از تأمین اجتماعی با مهر سازمان(ارائه دفترچه بیمه و اصل مدارک تحصیلی جهت گرفتن مهر دادگستری و مهر تاییدیه وزارت امور خارجه الزامی است.)
  • بازنشسته‌­ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان و ارائه اصل آخرین آگهی تغییرات آن شرکت.
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • دانش آموزان، دانشجویان، (اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)

* جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است و علاوه بر ترجمه نیاز به تائید دادگستری و امور خارجه نیز دارد.

جهت تائید مدرک تحصیلی برای گرفتن تائید دادگستری و امور خارجه لطفاً موارد ذیل در نظر گرفته شود:

  • محصلین در پایه دبستان و راهنمایی و دبیرستان: گواهی تحصیلی باید مهر مدرسه و منطقه و آموزش و پرورش استان و مهر و امضاء شخص مربوطه را داشته باشد.
  • محصلین در پایه پیش‌دانشگاهی: مرحله اول گرفتن مهر آموزش و پرورش استان تهران، مرحله دوم مراجعه به پیشخوان دولت جهت گرفتن تائیدیه تحصیلی و ارائه آدرس دارالترجمه (که بعد از انجام این مراحل یک هفته بعد تائیدیه به دارالترجمه ارسال می‌گردد). ضمناً قابل ذکر است مرحله انجام تائید دادگستری و امور خارجه توسط دارالترجمه ۳ تا ۴ روز کاری زمان می‌برد.
  • دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامهبه ستاد مرکزی دانشگاه آزاد مراجعه نمایند.
  • دانشجویان دانشگاه‌های دولتی علاوه بر مهر دانشگاه برای تائید گواهی تحصیلی و مدارک دانشنامهبه وزارت علوم مراجعه نمایند.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می­‌کنند، رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه با تائید دادگستری و امور خارجه دارد.

۸) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­‌های خانه­‌دار.

  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • کلیه مدارک شغلی و گواهی‌های تحصیلی در صورتی که به زبان انگلیسی باشد نیاز به تائید ندارد.
  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت نگاری در سفارت الزامی است.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌­ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانتنامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­‌های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­‌گردد.
  • لازم به ذکر است کپی مدارک بر روی برگۀ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی می‌باشد.

ایتالیا

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند، بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه.

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است
  • داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم

۲) ۶ قطعه عکس ۴ *۳ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن.

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد).

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضای بانک

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت.

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی:

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی و سابقه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • بازنشسته‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

* جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است. (رضایت‌نامه محضری علاوه بر ترجمه نیاز به تائید دادگستری و امور خارجه دارد.)

۸) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­های خانه‌­دار.

  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت‌نگاری در سفارت الزامی است.
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­‌های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­‌گردد.
  • کلیه مدارک نیاز به ۲ سری کپی در برگه A4 دارند.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است.

اسپانیا

کلیه مدارک نیاز به ترجمه اسپانیایی دارند بدون نیاز به تائید دادگستری و امور خارجه

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود.
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.
  • داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم

۲) ۶ قطعه عکس ۴*۳ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

۳) اصل شناسنامه و ترجمه به همراه کپی از کلیه صفحات آن.

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (ارائه گردش حساب و گواهی تمکن الزامی است و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد.)

  • حساب‌های جاری: کارکرد شش ماه اخیر به زبان انگلیسی به همراه گواهی تمکن با مانده یکسان
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش شش ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک (ارائه گواهی تمکن برای حساب گردش سود نیز الزامی است)

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت.

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته‌­ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان، دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

* جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان اسپانیایی دارد.

۸) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­های خانه­‌دار.

  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت‌نگاری در سفارت الزامی است.
  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌­ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­‌های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می‌­گردد.
  • کلیه مدارک نیاز به ۲ سری کپی در برگۀ A4 دارند.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است.

سوئیس

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه­‌های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود و داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.

۲) ۶ قطعه عکس ۵/۴ *۵/۳ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر  ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4  باشد.

  • حسابهای جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی:

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و تاییدیه مرخصی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان.
  • بازنشسته­‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل

* جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌­کنند، رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

۸) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­‌های خانه‌­دار.

  • تکمیل فرم مشخصات فردی
  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت نگاری در سفارت الزامی می­باشد ولی برای افرادی که در ۴ سال گذشته ویزای شنگن ( به جز یونان و ایتالیا) دریافت نموده اند، این امکان وجود دارد که بدون حضور در سفارت درخواست ویزا نمایند با این توضیح که اگر ضرورت توسط سفارت اعلام گردد متقاضی لازم است در زمان مقرر جهت انگشت نگاری به سفارت مراجعه نماید. لذا امضاء فرم سفارت برای آن دسته از متقاضیان ضروری بوده و  برای در خواست متقاضیان زیر ۱۸ سال، امضاء پدر و مادر همزمان اجباری می باشد.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌­ماند.
  • افرادی که در ۲ سال گذشته سابقه رد ویزا از حوزه شنگن را داشته‌اند ارائه نامه رد ویزا از سفارت مربوطه الزامی است.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­‌های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­‌گردد.
  • لازم به ذکر است کپی مدارک بر روی برگۀ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی است.

فنلاند

ترجمه ها بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و وزارت امور خارجه می باشند

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه ­های قبلی

الف) مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود

ب) ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است

۲) ۶ قطعه عکس ۴*۶ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن

۴) اصل گواهی حساب بانکی به زبان انگلیسی با مهر و امضاء بانک

الف) حسابه ای جاری: کارکرد شش ماه اخیر

  • در صورت نداشتن گردش حساب، گواهی موجودی حساب نیز قابل ارائه می‌باشد.

ب) سپرده­های بانکی

  • ارائه گردش حساب به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر بین­‌الملل قابل قبول است.
  • باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت با تائیدیه دادگستری

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی:

الف) پزشکان: پروانه مطب، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی.

ب) وکلا: پروانه وکالت.

ج) مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، میزان حقوق دریافتی وتاییدیه مرخصی، آخرین لیست بیمه.

د) بازنشسته‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.

ه) مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه و ارائه اصل آخرین روزنامه رسمی آن شرکت.

و) در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آگهی تأسیس.

ز) دانش آموزان، دانشجویان، معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل نامه اشتغال به تحصیل یا اشتغال به کار

  • برای دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی پدر، همچنین خانم های متأهل که تنها سفر می‌کنند، رضایتنامه محضری الزامی است.

۸) ترجمه مدارک شغلی همسر برای خانم­ های خانه ­دار.

  • حضور مسافر در سفارت الزامی است.
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر، نزد آژانس باقی می‌ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت­نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­ های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می‌گردد.
  • لازم به ذکر است کپی مدارک بر روی برگۀ A4 و در یک نسخه ارائه شود.

استرالیا

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند، بدون نیاز به تائیدیه دادگستری و امور خارجه.

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی.

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه از تاریخ ورود.
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی می‌باشد.

۲) ۲ قطعه عکس جهت ID CARD

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن و ارائه کارت نظام وظیفه یا معافیت و کارت ملی

۴) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی  (زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۱۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4 باشد).

  • حسابهای جاری: کارکرد ششماه اخیر به زبان انگلیسی.
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­های بانکی به همراه گردش شش ماهه سود به زبان انگلیسی از طرف بانک، همراه با مهر شعبه و امضاء بانک.

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال باشد.

۵) اصل و ترجمه سند مالکیت.

۶) اصل و ترجمه مدارک شغلی:

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان ، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت.
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال و سمت ، میزان حقوق دریافتی وتاییدیه مرخصی، و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان.
  • بازنشسته­‌ها: ارائه حکم بازنشستگی، ارائه آخرین فیش حقوقی.
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر  سازمان.
  • در صورت خویش فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات.
  • معلمان ، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تامین اجتماعی با مهر سازمان.
  • دانش آموزان، دانشجویان، (اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)

* جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت­‌نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۷) برای فرزندان زیر ۱۸سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایتنامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

۸) مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­های خانه­دار.

  • تکمیل فرم مشخصات فردی و فرم مربوط به استرالیا
  • اصل مدارک تا زمان بازگشت مسافر از سفر ، نزد آژانس باقی می ماند.
  • چک رمزدار یا ضمانت‌نامه بانکی حداقل به مبلغ ۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ريال در وجه آژانس محل ثبت نام جهت ضمانت حسن اجرای تعهدات که پس از بررسی مدارک در صورت نیاز به ضمانت­‌های بیشتر متعاقبا­ً اعلام می­گردد.
  • کلیه مدارک نیاز به ۲ سری کپی در برگه A4 دارند.

لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر در خواست گردد که تهیه و ارائه آنها جهت اخذ ویزا الزامی می‌باشد.

انگلیس

کلیه مدارک نیاز به ترجمه انگلیسی دارند بدون نیاز به تایید دادگستری و امور خارجه.

۱) اصل گذرنامه با امضاء، به همراه گذرنامه‌­های قبلی

  • مدت اعتبار حداقل ۶ ماه  از تاریخ ورود.
  • ارائه گذرنامه جداگانه برای هر نفر الزامی است.
  • داشتن دو صفحه سفید روبه‌روی هم

۲) ۶ قطعه عکس ۴/۵*۳/۵ رنگی، تمام رخ با زمینه سفید، کاملاً از روبه‌رو، بدون لبخند، بدون عینک، گردی صورت کاملاً مشخص باشد، حداکثر برای ۶ ماه اخیر (عکس با پاسپورت و ویزاهای قبلی یکی نباشد).

۳) اصل و ترجمه شناسنامه به همراه کپی از کلیه صفحات آن.

۴) اصل و ترجمه سند ازدواج.

۵) اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضاء بانک فقط به زبان انگلیسی (ارائه گردش حساب سه ماهه و گواهی تمکن  با مانده یکسان الزامی است و زمان صدور گواهی حساب بانکی حداکثر ۲۰ روز قبل از تاریخ تحویل مدارک به سفارت باشد و سایز پرینت بانکی A4  باشد).

  • حساب‌های جاری: کارکرد سه ماه اخیر به زبان انگلیسی و تمکن.
  • گواهی تمکن به زبان انگلیسی برای سپرده­‌های بانکی به همراه گردش سه ماهه سود به زبان انگلیسی همراه با مهر شعبه و امضاء بانک (ارائه گواهی تمکن برای حساب گردش سود نیز الزامی است)

* باید حداقل موجودی حساب یا سپرده برای هر نفر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ريال باشد.

* علاوه بر حساب شخصی در صورت خویش‌فرما بودن ارائه گواهی تمکن و گردش ۶ ماهه شرکت یا مرکز مربوطه به انگلیسی با مانده یکسان الزامی است.

قابل ذکر است در گردش حساب‌ها مبلغ حقوق، دریافتی اجاره خانه و سودسپرده باید مشخص باشد.

در مورد گردش حساب‌ شرکت‌ها نیز کلیه نقل و انتقالات وجوه در مورد خرید و فروش‌های شرکت باید مشخص باشد.

۶) اصل و ترجمه سند مالکیت و در صورت اجاره دادن اصل و ترجمه اجاره‌نامه

۷) اصل و ترجمه مدارک شغلی

  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی (در صورتی که صاحب داروخانه، کلینیک و مراکز درمانی، آزمایشگاه و …هستند لیست بیمه برای ۳ ماه آخر کارمندان)
  • وکلا: پروانه وکالت
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع آن از جمله با حقوق  یا بی حقوق، سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان  و فیش حقوقی  ۳ ماه آخر به همراه کارت پرسنلی
  • بازنشسته‌­ها: ارائه  آخرین حکم بازنشستگی، ارائه فیش حقوقی ۳ ماه آخر و کارت بازنشستگی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع آن از جمله با حقوق یا بی حقوق از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق ۳ ماه آخر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب / آخرین آگهی تغییرات و لیست بیمه کارمندان شرکت برای ۳ ماه اخیر و برگ مالیاتی ۳ سال آخر
  • معلمان، اساتید و اعضاء هیئت علمی دانشگاه: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و ذکر مرخصی بنا به تاریخ سفر و نوع مرخصی به همراه فیش حقوقی سه ماهه آخر و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • دانش آموزان و دانشجویان: اصل گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی

* جهت دانش آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه بر نامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل رضایت‌­نامه کتبی از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.

۸) برای فرزندان زیر ۱۸ سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌­نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه به زبان انگلیسی دارد.

۹) اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم­‌های خانه­‌دار.

۱۰) تکمیل فرم مشخصات فردی و فرم سفارت انگلیس

  • حضور کلیه مسافرین جهت انگشت نگاری در سفارت الزامی است.
  • کلیه مدارک نیاز به ۲ سری کپی در برگۀ A4 دارند.
  • لازم به ذکر است با توجه به مدارک ارائه شده و نظر سفارت ممکن است مدارک دیگری از مسافر درخواست گردد که تهیه و ارائه آن‌ها جهت اخذ ویزا الزامی  است.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت برگه عبور :

  • اصل شناسنامه، اصل کارت ملی، ۴ قطعه عکس ۴*۶ (طبق شرایط اعلام شده در بند۲)

هلند

مدارک مورد نیاز ویزای هلند

نکته: لطفا تمامی مدارک به زبان انگلیسی ترجمه شود و جهت اخذ ویزای هلند در مدارک ارائه شده نیازی به مهر وزارت امورخارجه و تاییدیه دادگستری نمی باشد.

مدارک مورد نیاز ویزای هلند

۱ . معرفی نامه خطاب به سفارت هلند به زبان انگلیسی از یک سازمان دولتی و یا وابسته به دولت و یا انجمن صنفی یا شرکت خصوصی که در آن مشغول به کار می باشید ،حاوی اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی متقاضی، پست سازمانی وی در شرکت، دلیل و زمان سفر (به همراه یک نسخه کپی از آن).

۲ . اصل گذرنامه معتبر با حداقل ۷ ماه اعتبار از تاریخ برگشت تور امضا شده ( به همراه کپی از صفحات اول و دوم و سوم و چهارم) و کپی از ویزاهای شنگن قبلی، ویزای کانادا، آمریکا، استرالیا و انگلستان در صورت دارا بودن و اصل پاسپورت قبلی

۳ . ۲ قطعه عکس ۴ * ۳/۵ کاملاٌ جدید ، ۷۰% چهره سر شانه به بالا رنگی با زمینه سفید و بدون لبخند از روبرو متفاوت با پاسپورت و ویزاهای شینگن قبلی

۴ . اصل شناسنامه و ترجمه تمام صفحات شناسنامه

مدارک اشتغال به کار به نام مسافر اعم از:

۱ . اصل سابقه بیمه شخص، ممهور به مهر سازمان تامین اجتماعی و لیست واریز حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی مربوط به شش ماه آخر به انضمام اصل فیش پرداختی سبز یا آبی رنگ به سازمان تامین اجتماعی مربوط به ۶ ماه آخر با ترجمه

اعضای هیات مدیره شرکتها :

اصل روزنامه رسمی تاسیس به همراه آگهی آخرین تغییرات (و کپی از آنها ) و لیست بیمه خود و پرسنل با ترجمه به زبان انگلیسی

کارمندان بخش خصوصی:

اصل روزنامه رسمی شرکت به همراه آگهی تاسیس و آخرین تغییرات.(به همراه کپی از آنها ) و لیست بیمه ۶ ماه آخر به همراه فیش های پرداختی بیمه با ترجمه به زبان انگلیسی

صاحبان حرف و مشاغل آزاد :

اصل جواز کسب یا اصل پروانه بهره برداری یا اصل کارت بازرگانی به همراه رسید آخرین پرداخت مالیاتی.(به همراه کپی از آنها ) و لیست بیمه خود و پرسنل با ترجمه به زبان انگلیسی

کادر پزشکی :

اصل کارت نظام پزشکی و پروانه مطب (به همراه کپی ) و لیست بیمه پرسنل با ترجمه به زبان انگلیسی

مهندسین :

اصل پروانه اشتغال و اصل کارت نظام مهندسی به همراه روزنامه رسمی و لیست بیمه خود و پرسنل با ترجمه

اعضای هیات علمی دانشگاه :

اصل کارت پرسنلی و اصل حکم استخدامی و فیش حقوقی. (با ترجمه به زبان انگلیسی)

کارمندان دوایر دولتی:

اصل کارت پرسنلی و اصل حکم استخدام و فیش حقوقی و لیست بیمه (با ترجمه به زبان انگلیسی)

دانشجویان و دانش آموزان:

گواهی اشتغال به تحصیل و کارت دانشجویی یا دانش آموزی با ترجمه به زبان انگلیسی

بازنشستگان دوایر دولتی:

اصل کارت یا حکم بازنشستگی و فیش حقوقی (با ترجمه به زبان انگلیسی)

نکات مهم در مورد ویزای هلند :

الف) پرینت حساب بانکی به زبان انگلیسی به نام مسافر مربوط به ۳ ماه گذشته با مانده حساب بالای ۴۰ میلیون تومان با مهر و امضا بانک مربوطه (پرینت را حداکثر یک هفته قبل از رفتن به سفارت تهیه نمایید)

ب) ارائه سند مالکیت که به نام متقاضی و یا همسر متقاضی باشد.( با ترجمه به زبان انگلیسی)

ج) در صورت سفر فرزند زیر ۱۸ سال با یکی از اولیا، موافقت محضری پدر یا مادری که در ایران می ماند جهت خروج فرزند از کشور و همچنین گواهی امضا برای سفر به هلند ضروری می باشد در این رضایت نامه تاریخ سفر و اسم کشور باید ذکر شود و سپس ترجمه شود، امضای فرم درخواست فرزندان زیر ۱۸ سال توسط پدر و مادر الزامی است.

د)حداقل زمان لازم برای رسیدگی به درخواست روادید ۱۴ روز می باشد که در این ۱۴ روز اصل پاسپورت شما نزد سفارت می ماند و نمی توانید سفر خارجی دیگری داشته باشد، لطفا جهت برنامه ریزی این موضوع را مد نظر داشته باشید.

هماهنگی جهت ویزای هلند : سرکار خانم یکتا و بهرام پور
تلفن: ۸۸۷۲۷۲۴۰ – ۸۸۸۸۶۵۷۱

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *