ویزا کار آلمان

نحوه دریافت ویزا کار آلمان

ویزای کار آلمان یا همان BLUE CART یکی از آن دسته ویزاهای پرطرفدار در دنیاست که هرساله مهاجران زیادی برای اخذ آن اقدام می‌کنند. آلمان که یک کشور اقتصادی بزرگ است، به دلیل فرصت‌های شغلی مطلوبی که دارد محبوب همگان است و افراد بسیاری را از سراسر دنیا جذب خود می‌کند. اگر تمایل دارید که درباره این گونه از ویزا بیشتر بدانید، پییشنهاد می‌کنیم که در ادامه همراه ما باشیدد

ویزای کار المان چگونه است؟

آلمان به دلیل داشتن موقعیت‌های شغلی مطلوب مقصدی عالی برای مهاجران است، به نحوی که نرخ بیکاری در این کشور حدود 3% تخمین زده شده و این خبر خوبی برای متقاضیان کار است. در این میان ویزا کاری آلمان این اجازه را به شما می‌دهد تا وارد این کشور شده و به واسطه کار کردن، شهروند آنجا شوید.

مراحل دریافت ویزا

اگر می‌خواهید برای دریافت ویزا کاری آلمان اقدام کنید، باید یک دعوتنامه کاری و یا قرارداد از کارفرما خود دریافت نمایید. همچنین باید حقوق دریافتی خود را در به اندازه‌ای که سفارت تعیین می‌کند برسانید که برای شهرهای مختلف، هزینه‌ای متفاوت دارد. خوب است بدانید که BLUE CART دو مزایا دارد. یکی اینکه می‌توانید خانواده‌تان را همراه ببرید و دیگر اینکه امکان اقامت گرفتن در این کشور را بالا می‌برد.

دعوتنامه چه ویژگی باید داشته باشد؟

اگر می‌خواهید بدانید که دعوتنامه برای اخذ ویزا کار برای المان چه مشخصاتی باید داشته باشید، لازم است به شما بگوییم که باید درامد ناخالص شما ماهانه حداقل 4000 یورو باشد. همچنین سابقه‌دار بود شرکت مورد نظر و تعهد آن به پرداخت به موقع دستمزد از دیگر ویژگی‌هایی است که در ارائه دعوتنامه باید به آن توجه شود. همچنین شرکتی که شما را استخدام می‌کند باید سابقه مالیاتی خوبی داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا آلمان

  • مدرک زبان آلمانی
  • سابقه کار
  • مدارک تحصیلی ترجمه شده
  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک دوره‌های سپری شده

مشاغل مورد نیاز در آلمان

اکنون شاید این سوال برایتان پیش آید که آلمان بیشتر به چه مشاغلی نیاز دارد؟ در پایخ باید به شما بگوییم که حرفه‌هایی مانند مدیریت (شاخه‌های مختلف)، مهندسی (تمام گرایش‌ها)، حرفه‌های بهداشت و پزشکی، توانبخشی، وکیل، علوم پایه و غیره از جمله‌ اصلی‌ترین شغل‌هایی است که آلمان اقدام به جذب نیرو در آن‌ها می‌کند. لازم به یادآوری است که حرفه‌هایی مانند وکالت، مدیر فروش، مدیر آزمایشگاه و رئیس کارخانه از جمله پردرامدترین شغل‌ها در آلمان شناخته می‌شوند که افراد مشتاقان زیادی دارند.

چند نکته طلایی

  • سطح تحصیلات، سابقه کاری و جنسیت از جمله مهم‌ترین عواملی است که بر میزان درآمد افراد تاثیرگذار است.
  • افرادی که کمتر از 40 سال سن دارند، شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار از آلمان دارند.
  • ویزای کاری المان برای پرستاران نیز متقاضیان زیادی دارد که شامل ایرانیان بسیاری هم شده است.
  • امکان دریافت اقامت دائم و تحصیل رایگان فرزندان از دیگر مزایا ویزا کار آلمان محسوب می‌شود.

نتیجه‌گیری

خوشبختانه دریافت ویزا کار آلمان کار سختی نیست و با پیگیری و ارائه رزومه قوی می‌توانید آن را دریافت کنید. فراموش نکنید که دانستن زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین شرایط است که باید آن را مد نظر داشته باشد و حتی اهمیت آن از زبان انگلیسی بیشتر است. اگر قصد مهاجرت دارید، می‌توانید با خیالی آسوده ترجمه مدارکتان را به ما بسپارید ، پارسوماش و همکارانمان در دارالترجمه رسمی در اهواز در سریع‌ترین زمان مدارک را تحویلتان خواهند داد.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *