روش های گرفتن اقامت عمان


راه های زیادی برای اخذ اقامت کشور عمان و مهاجرت به عمان مانند سایر کشورهای جهان وجود دارد. از ثبت شرکت در کشور مقصد گرفته تا اخذ اقامت از طریق ویزای دانشجویی. در این قسمت سعی می کنیم به بهترین روش های گرفتن اقامت عمان نگاهی داشته باشیم و شما را در انتخاب روش های مهاجرت و اخذ ویزا راهنمایی کنیم. اما اگر باز هم تردید دارید می توانید با مشاوران دارالترجمه رسمی اهواز تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید.

معرفی کشور عمان جهت مهاجرت

عمان کشوری پادشاهی است واقع در شبه جزیره عربستان. این کشور از شرق با دریای عرب و از شمال با دریای عمان همسایه است و از جنوب با یمن، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و از غرب با ایران همسایه است. این کشور با عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرز زمینی دارد، اما عمان با ایران مرز دریایی دارد و دریای عمان بین دو کشور قرار می گیرد. پایتخت و بزرگترین شهر عمان مسقط است، و زبان رسمی مردم این کشور عربی می باشد. اما می توان گفت انگلیسی زبان دوم این کشور است و اکثر مردم این کشور به راحتی به این زبان صحبت می کنند.

شکل حکومت عمان پادشاهی مطلق است و حاکم آن پادشاه بلامنازع است، اما پارلمان نقش کوچکی در قانون گذاری و نظارت این کشور و همچنین تعیین روش های گرفتن اقامت عمان و مهاجرت به عمان را دارد. بر اساس آخرین سرشماری، جمعیت عمان 4 میلیون و656  هزار نفر برآورد شده است. واحد پول این کشور ریال عمان است و سرمایه گذاری، خرید و فروش در این کشور با این ارز انجام می شود. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط و ضوابط مهاجرت به عمان و راه های اخذ ویزای این کشور می پردازیم.

رایج ترین روش های گرفتن اقامت در عمان

1. ثبت شرکت در کشور مقصد

ثبت شرکت در عمان جهت مهاجرت مزایا و هم معایبی دارد. عموما افرادی که قصد تجارت در این کشور را دارند، مراحل ثبت شرکت را در عمان شروع می کنند. قبل از شروع تصمیم گیری در خصوص ثبت شرکت در عمان باید حداقل سرمایه برای این حرکت تعیین شود و همچنین مزایا و معایب ثبت و راه اندازی شرکت در نظر گرفته شود.

روش گرفتن اقامت عمان با ثبت شرکت در این کشور مزایای زیادی دارد، از افتتاح حساب بانکی بین المللی تا اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان، همه این ها امکان پذیر است. قیمت املاک و مستغلات در این کشور، هزینه زندگی در عمان باید قبل از شروع یک تجارت به طور کامل بررسی شود.

2. ویزای یکبار ورود یا تک ورودی جهت گرفتن اقامت عمان

این ویزا شامل گردشگران و افراد تجاری و شامل بازدیدهای کوتاه مدت است. ویزای یکبار ورود در تمامی مبادی ورودی عمان صادر می شود. تنها کافی است مدارک خود را ارائه دهید و مبلغ کمی را پرداخت کنید و پس از آن مجوز ورود یک ماهه دریافت خواهید کرد. و همچنین می توان این ویزاها را از سفارتخانه ها و سفارت های عمان در خارج از این کشور و قبل از ورود دریافت کرد.

این نکته نیز قابل ذکر است که اگر ویزای شما در این روش گرفتن اقامت عمان رد شود، جریمه روزانه ای معادل مبلغی که برای ویزا پرداخت کرده اید، از شما دریافت می شود.

3. ویزای چند بار ورود برای مهاجرت به عمان

این نوع ویزا نیز در صورت درخواست و پرداخت مبلغ مناسب در بندر ورودی صادر می شود. ویزای مولتیپل برای یک سال اعتبار دارد، اگرچه بار اول فقط می توانید سه هفته در عمان بمانید. علاوه بر این، حداقل سه هفته باید بین هر یک از بازدیدهای شما بگذرد.

این نوع ویزا و این روش گرفتن اقامت عمان برای کسانی که دوست دارند برای مقاصد تجاری به عمان سفر کنند، یا برای کسانی که اغلب اعضای خانواده را ملاقات می کنند مناسب است. مجوزهای ورود چندگانه غیر قابل تمدید هستند.
مانند ویزای یکبار ورود، اگر ویزای چند بار ورود شما منقضی شود، روزانه جریمه ای معادل مبلغی که برای ویزا پرداخت کرده اید، متحمل خواهید شد.

4. ویزا اکسپرس از روش های گرفتن اقامت عمان

اتباع خارجی که واجد شرایط دریافت ویزای یکبار ورود و چند بار ورود نیستند، می توانند برای ویزای تسریع شده یا اکسپرس اقدام کنند. این نوع ویزا توسط اداره کل گذرنامه و اقامت عمان در سفارتخانه ها و کنسولگری های عمان در خارج از کشور صادر می شود.

ویزای اکسپرس دو هفته اعتبار دارد و قابل تمدید نیست. جریمه انقضای آن ها مانند ویزای یکبار ورود و چند بار ورود است.

5. ویزای کار برای مهاجرت به عمان

یکی دیگر از روش های گرفتن اقامت عمان از طریق ویزای کار است. افراد خارجی بین 21 تا 60 سال واجد شرایط دریافت ویزای کار هستند. علاوه بر مدارک معمول در بدو ورود به عمان مانند ترجمه رسمی مدارک و…، افرادی که مایل به دریافت ویزای کار هستند، باید دعوتنامه کار از سوی کارفرمای خود و مجوز کار رسمی صادر شده توسط مدیرکل اداره کار عمان را ارائه دهند.

برخی از اتباع نیز ممکن است از سفارت در کشور مبدا درخواست مجوز کار یا مدارک شناسایی لازم کنند. مقامات قانونی عمان در صدور ویزای کار برای خارجی ها بسیار سختگیر هستند.

هنگام بررسی درخواست شما، آن ها مدارک و تجربه کاری شما را به دقت بررسی می کنند. علاوه بر این، اگر مقامات قانونی اعلام کنند که کار شما توسط یک شهروند عمانی قابل انجام است، درخواست شما را رد خواهند کرد.

متقاضیان ویزای کار عمان باید با ارسال ایمیل به کارفرما و ارسال مدارک آموزشی و استخدامی به کارفرما ثابت کنند که یک کارگر حرفه ای و ماهر هستند. اگر کارفرمایان مایل به ارسال پیشنهادهای شغلی برای متقاضیان غیر عمانی هستند، قبل از اقدام به استخدام، ابتدا باید از وزارت کار و اداره پلیس عمان مجوز کار دریافت کنند. سیاست استخدامی عمان حتی برای غیر عمانی ها بسیار سخت گیرانه است و محدودیت های زیادی دارد.

دلیل این محدودیت های استخدامی در روش های گرفتن اقامت عمان این است که این شرکت ها در وهله اول عمانی ها را استخدام می کند. همچنین در هنگام مهاجرت به عمان از طریق ویزای کار به یاد داشته باشید که دستمزدی که به کارگران در عمان پرداخت می شود، کمتر از کشورهای دیگر مانند آمریکا است. اما به طور کلی عمان نقطه شروع خوبی برای مهاجرت به اروپاست.

6. ویزای دانشجویی یا تحصیلی

اگر برای تحصیل در دانشگاه یا دوره زبان به عمان سفر می کنید، به ویزای دانشجویی یا تحصیلی نیاز دارید. برای دریافت ویزای دانشجویی، به یک اسپانسر نیاز دارید. این اسپانسر مانند مدرسه یا دانشگاه به عنوان حامی شما عمل خواهند کرد. این ویزاها برای یک یا دو سال اعتبار دارند و به عنوان ویزاهای چند بار ورود طبقه بندی می شوند.

اگر قصد ادامه تحصیل در عمان را دارید پس از انقضای ویزای خود، باید مدارک خود را از طریق مدیر پاسپورت و اقامت تمدید کنید.

تحصیل در این کشور راهی برای مهاجرت به عمان و از بهترین روش های گرفتن اقامت عمان است. تحصیل در عمان تا پایان دوره متوسطه رایگان است و لازم به ذکر است که درس خواندن در این کشور در هیچ مقطعی اجباری نیست. دولت عمان برنامه های گسترده ای را برای مبارزه با بی سوادی بزرگسالان برنامه ریزی کرده است و قصد دارد به کاهش نرخ بی سوادی بزرگسالان که در این کشور بسیار بالا است، کمک کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *