برای ویزای تحصیلی آمریکا چه مدارکی را باید ترجمه کنیم

مدارک لازم برای سفارت آمریکا تحصیلی

ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا


صرف نظر از نوع ویزا که درخواست داده اید، باید توجه داشته باشید که ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا الزامی است و همه باید برای انواع مختلف ویزا این کار را انجام دهند. مدارک ترجمه شده شما به مقام سفارت آمریکا نشان می دهد که شما واجد شرایط سفر به آن کشور هستید و ویزای تحصیلی دریافت خواهید کرد. برای ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا باید به دارالترجمه های مورد تایید سفارت این کشور مراجعه کنید، در غیر این صورت ترجمه به هیچ وجه پذیرفته نمی شود و باید مجدد هزینه های ترجمه را پرداخت کنید.

در زیر به بررسی موضوعات مختلفی در این زمینه می پردازیم، از جمله: اخذ ویزای تحصیلی، مدارک مورد نیاز برای اخذ آن، درج لیست مترجمین قابل قبول سفارت آمریکا برای ترجمه رسمی مدارک آموزشی و غیر آموزشی، قیمت ترجمه اسناد و … ما تمامی این موارد را برای شما توضیح خواهیم داد.

فرآیند مراحل درخواست ویزای تحصیلی و دانشجویی آمریکا

پروسه گرفتن ویزای آمریکا سخت نیست، اما باید در مورد این فرایند اطلاعات لازم را داشته باشید و در زمان مناسب برای هر کدام به سفارت آمریکا مراجعه کنید. در ادامه در مورد این مراحل ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا به شما خواهیم گفت.

تکمیل فرم درخواست ویزای دانشجویی

آیا می توان بدون نیاز به دانلود و پرکردن فرم مخصوص ویزا، برای اخذ ویزای تحصیلی مذاکره کرد؟ خیر برای دانلود این فرم حتما باید به سایت سفارت مراجعه کنید. سعی کنید هنگام پر کردن فرم های خاص برای ویزای تحصیلی یا هر ویزای دیگری اشتباه نکنید. زیرا هر مشکلی می تواند روند ویزا را به تاخیر بیندازد و شما را دچار مشکل کند.

ترجمه آنلاین مدارک تحصیلی برای ویزای تحصیلی سفارت آمریکا

در صورت نیاز به مهاجرت به آمریکا باید ترجمه مدارک تحصیلی برای سفارت آمریکا را تهیه کنید که توسط مترجمان رسمی ارائه می شود. ضمنا در پرکردن زبان باید دقت کنید که از نظر املا و دستور زبان مشکلی نداشته باشید. اگر زبان شما خوب نیست، می توانید آن را به دیگری بسپارید.

برنامه ریزی و تعیین وقت برای مصاحبه با سفارت آمریکا

بعد از پرکردن فرم، ثبت نام اینترنتی و ارسال ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا برای مصاحبه شما وقت تعیین می کنند که باید در زمان توافق شده به سفارت مراجعه کنید و مدارک خود را برای مصاحبه تحویل دهید. قبل از بازگشت توجه داشته باشید که مدارک باید به دارالترجمه عودت داده شود.

مدتی پس از مصاحبه، آن ها به شما اطلاع خواهند داد که آیا واجد شرایط ویزای تحصیلی هستید یا خیر. البته فراموش نکنید که آمریکا در ایران سفارت ندارد و برای دریافت ویزا باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات یا ارمنستان مراجعه کنید. همچنین برای دریافت ویزا باید به کشوری که در آن مصاحبه می کنید سفر کنید.

انواع ویزای تحصیلی در آمریکا

قبل از مهاجرت تحصیلی به آمریکا باید انواع ویزای تحصیلی این کشور را بشناسید، مترجمانی وجود دارند که این روند را برای شما توضیح دهند. ایالات متحده آمریکا نیز مانند سایر کشورها دارای ویزای تحصیلی متفاوتی است. شما باید با توجه به شرایط خود یکی از این ویزاها را انتخاب کنید و اقدام به ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا کنید. در زیر به معرفی ویزاهای مختلف می پردازیم.

ویزای تحصیلی F1 برای مهاجرت به آمریکا

این نوع ویزا برای مدت بیش از ۶ ماه است و افرادی که قصد اقامت بیش از ۶ ماه در این کشور را دارند باید برای این نوع ویزای تحصیلی اقدام کنند. با اخذ ویزای F1 می توانید حدود 20 ساعت در هفته کار کنید، البته کار شما باید تا پایان سال اول در محدوده دانشگاه باشد. بعد از سال اول می توانید خارج از دانشگاه کار کنید و با هیچ مانعی روبرو نخواهید شد.

ترجمه مدارک برای ویزای دانشجویی سفارت آمریکا F2

هنگامی که ویزای F2 آمریکا را دریافت می کنید، اعضای خانواده شما اجازه خواهند داشت حتی برای تحصیل با شما به این کشور بیایند. این تفاوت اصلی این نوع ویزا با F1 است. باید به این نکته توجه کنید که با از بین رفتن ویزای F1 سرپرست خانواده تمامی ویزای F2 این دسته از بین می رود.
همچنین کسانی که با ویزای F2 به این کشور می آیند فقط حق تحصیل دارند و نمی توانند کار کنند یا کسب و کار راه اندازی کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا نوع M1

اگر قصد تحصیل در رشته فنی یا حرفه ای را دارید و می خواهید کار خود را سریعتر شروع کنید، باید برای ویزای تحصیلی M1 اقدام کنید. شرایط این ویزا کاملا مشابه ویزای تحصیلی F1 است و تنها در زمینه های این دسته تفاوت اساسی وجود دارد.

ویزای تحصیلی M2 برای سفارت آمریکا

کسانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته های فنی و حرفه ای هستند و در عین حال متاهل هستند باید ویزای دانشجویی M2 را دریافت کنند.

ویزای دانشجویی J1

ویزای تحصیلی j1 برای اساتید و محققان مفید و کاربردی است و می توانند از آن برای دریافت فرصت های تحصیلی در این کشور استفاده کنند. حداکثر زمانی که می توانید با این ویزا در ایالات متحده بمانید دو سال است و باید مجددا برای ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا و ویزای جدید J1 اقدام کنید. این افراد برای آوردن خانواده خود باید برای ویزای J2 اقدام کنند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای آمریکا برای لیسانس

برای این دوره باید مدارک زیر را داشته باشید. لطفا توجه داشته باشید که این مدارک باید توسط یک مترجم رسمی آنلاین یا آفلاین مورد قبول سفارت به انگلیسی ترجمه شوند، در غیر این صورت ارزشی ندارند. دانشجویانی که به آمریکا مهاجرت می کنند باید مدارک مورد نیاز و ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی سفارت آمریکا را بدانند.

  1. یک کپی از صفحه اول پاسپورت یا ترجمه شناسنامه برای کسانی که پاسپورت ندارند.
  2. دیپلم همراه با ریز نمرات شخصی.
  3. رزومه تحصیلی شخص مورد نظر که به انگلیسی ترجمه شده است.
  4. مدرک تافل با نمره 70 یا آیلتس با حداقل نمره 6
  5. نمایه ای از رزومه کاری یک فرد در زمینه مرتبط

موارد فوق از جمله مواردی است که برای دریافت ویزای تحصیلی دانشگاهی آمریکا نیاز دارید و می توانید نحوه تهیه این مدارک را از مرکز ترجمه رسمی تر جویا شوید.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس در آمریکا

برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد علاوه بر ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا، تمامی مدارک قبلی مورد نیاز است و برخی از این مدارک برای دریافت ویزای دانشجویی کارشناسی ارشد باید به سفارت ارائه شود.

  1. مدرک لیسانس به همراه ریز نمرات چهار ساله این دوره
  2. مقالات تایید شده به زبان انگلیسی
  3. مدرک تافل با نمره 90 یا آیلتس با نمره 6.5
  4. حتما انگیزه نامه تحصیلی همراه داشته باشید.
  5. باید 4 توصیه نامه از اساتید خود داشته باشد.

ترجمه های رسمی مورد تایید سفارت آمریکا

همانطور که گفتیم جهت ترجمه مدارک برای ویزای تحصیلی آمریکا و ترجمه شناسنامه، ترجمه کارت ملی و ترجمه سایر مدارک تحصیلی باید به دارالترجمه های رسمی مراجعه کنید. دارالترجمه رسمی تر در اهواز یکی از مراکز مورد تایید دادگستری و قوه قضاییه کشور است که تمامی خدمات ترجمه مدارک برای سفارت آمریکا را با هزینه ای معقول و به صرفه انجام می دهد.

لازم به ذکر است که هزینه ترجمه مدارک به زبان انگلیسی چیزی است که باید از آن آگاه باشید تا هنگام انجام این کار دچار سردرگمی نشوید. جهت استعلام قیمت ها می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *