تحصیل و کار در روسیه

مزایا و شرایط کار و تحصیل

روسیه این کشور پهناور و همیشه برفی به دلیل کم هزینه بودن تحصیل و زندگی در آن مقصدی عالی برای مهاجران شناخته می‌شود. اما آنچه که همیشه ذهن دانشجویان را به خود مشغول می‌کند، شرایط تحصیل و کار در روسیه است که لازم است قبل از هرگونه اقدامی درباره آن مطلع شوید.

کار ضمن تحصیل در روسیه

روسیه مانند دیگر کشورها به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که ضمن تحصیل در این کشور به کار کردن هم مشغول شوند. کار دانشجویی در این کشور به دو دسته تقسیم می‌شود که شامل کار در داخل محیط دانشگاه و  خارج از آن است. افرادی که قصد دارند در داخل دانشگاه به کار کردن بپردازند، احتیاجی به اخذ مجوز از اداره مهاجرت ندارند، در حالی اگر بخواهند خارج از دانشگاه کار کنند باید اجازه‌نامه دریافت کنند.

اجازه کار در مقاطع مختلف

اگر می‌خواهید درباره شرایط تحصیل و کار در روسیه در مقاطع مختلف بدانید، باید به شما بگوییم که دانشجویان مقطع کارشناسی در طول هفته 10 ساعت می‌توانند کار کنند. در این دوره دستمزد آن‌ها ساعتی 8 الی 10 دلار برآورد می‌شود. دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد نیز این امکان را دارند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و دستمزد آن‌ها مانند دانشجویان مقطع کارشناسی است. همچنین افرادی که در دوره دکترا تحصیل می‌کنند، حق 30 ساعت کار در هفته را دارند و ساعتی 10 دلار دریافت خواهند کرد. ناگفته نماند که دانشجویان مقطع دکتر حقوقی ماهانه نیز دریافت می‌کنند که مخارج زندگی آن‌ها را پوشش می‌دهد.

مزایا کار ضمن تحصیل

  • تقویت رزومه دانشجو
  • تامین مخارج زندگی
  • کسب مهارت عملی
  • تقویت زبان روسی

آیا با کار دانشجویی امکان اخذ اقامت وجود دارد؟

در جواب باید بگوییم؛ خیر. شما با کار دانشجویی نمی‌توانید شهروند روسیه شوید. یکی از بهترین راه‌ها این است که پس از اتمام تحصیل به طور دائم مشغول به کار شوید و ویزا کاری دریافت نمایید تا به واسطه آن امکان حضور شما در روسیه فراهم شود.

چند نکته طلایی

  • یکی از شرایط تحصیل و کار در روسیه سن قانونی فرد است که باید بیش از 18 سال باشد.
  • دانشجویان اجازه کار در شهری به غیر از محل سکونت خود را ندارند.
  • افراد باید در مشاغلی که در برگه اجازه کار آن‌ها ثبت شده است، مشغول به کار شوند.
  • شرایط کار برای دانشجویان بین‌المللی همسان است.
  • اجازه کار متقاضیان خارجی یک ساله است که لازم هر سال تمدید شود و تا زمانی که محصل هستید، این اجازه اعتبار دارد.
  • در صورت اتمام تحصیل و یا انصراف اجازه کار از شما سلب می‌شود.

مدارک لازک برای اخذ مجوز کار

اگر می‌خواهید برای کار در روسیه مجوز بگیرید، لازم است مدارکی مانند گذرنامه، کارت مهاجرت، فرم درخواست، رسید پرداخت، گواهی عدم اعتیاد و عدم ابتلا به بیماری ایدز را تحویل اداره مهاجرت نمایید. لازم به ذکر است که روند ارائه مجوز به متقاضیان ممکن است 10 روز به طول انجامد.

کلام آخر

توجه داشته باشید که در صورت نداشتن مجوز کار جریمه خواهید شد که معمولا مبلغ آن بسیار بالا است. فراموش نکنید که هر از گاهی شرایط تحصیل و کار در روسیه تغییر پیدا می‌کند که لازم است قبل از هرگونه اقدامی از آن آگاه شوید. در آخر لازم به یادآوری است که موسسه ترجمه اسناد رسمی اهواز پارسوماش در کنارشماست تا با ترجمه مدارکتان، در جهت مهاجرت به روسیه کمکتان کند.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *