ترجمه مدارک برای اپلای


بسیاری از دانشگاه ها در سراسر جهان تمایل به جذب دانشجویان بین المللی دارند. این دانشگاه ها شرایط ویژه ای برای درخواست های علمی و اپلای دانشجو دارند. و شما به محض کسب این شرایط خاص می توانید در دانشگاه مورد نظر خود ادامه تحصیل دهید. در ایران نیز مانند همه جای دنیا، بسیاری از دانشجویان برای دریافت مدارک مورد نیاز دانشگاه های هدف و ترجمه مدارک برای اپلای اقدام می کنند.

برخی از این مدارک در گروه مدارک شناسایی، مدارک مالی، ویزا و … قرار دارند که در این گزارش قصد نداریم به تفصیل به آن بپردازیم. برای درخواست تحصیل در دانشگاه مقصد حتما به پاسپورت و امکان اخذ ویزای کشور مقصد نیاز دارید. بخش دیگری از اسناد که بسیار مهم است مربوط به ترجمه مدارک تحصیلی برای اپلای و ترجمه اسناد به زبان خارجی است. علاوه بر این، هر دانشگاه یک سری الزامات و مدارک خاص دارد که باید تک تک آن ها را با دقت تهیه کنید.

پس از آماده شدن مدارک نوبت به ارسال به دانشگاه مورد نظر می رسد. در صورت وجود کوچکترین نقص یا مشکل در مدارک تحصیلی، ویزا یا تاییدیه، درخواست تحصیل شما توسط دانشگاه رد می شود. هر بار که این اتفاق می افتد، زمان و هزینه زیادی لازم است تا فرصتی برای ارسال مجدد اسناد به دست آورید. پس تا پایان این مقاله از سایت دارالترجمه رسمی تر با ما همراه باشید تا بتوانیم شما را در تهیه مدارک مورد نیاز برای اپلای تحصیلی در دانشگاه های مختلف راهنمایی کنیم.

ترجمه رسمی مدارک عمومی برای اپلای

مدارک قابل قبول برای تحصیل در خارج از کشور در مقاطع و دانشگاه های مختلف متفاوت است. هر مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا نیاز به ترجمه مدارک خاصی دارد. اما در بیشتر موارد این اسناد شبیه هم هستند. مدارک عمومی برای ثبت نام در دانشگاه های خارج از کشور به شرح زیر است:

1. ترجمه مدارک تحصیلی برای اپلای

در هر مرحله ای که قصد ادامه تحصیل دارید، باید عنوان علمی مرحله قبل را به صورت رسمی ترجمه کنید. این ترجمه مدارک برای اپلای باید به صورت رسمی در دارالترجمه انجام شود و به تایید دادگاه و قوه قضاییه برسد. بسته به حساسیت دانشگاه میزبان، ممکن است نیاز به تایید وزارت امور خارجه و وزارت علوم و تحقیقات نیز داشته باشید.

  • اگر می خواهید برای مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید، به ترجمه مدرک تحصیلی لیسانس برای اپلای خود نیاز دارید.
  • به همین ترتیب برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری نیاز به انتقال مدرک کارشناسی ارشد دارید.
  • برای درخواست لیسانس نیز باید مدرک دیپلم خود را به دانشگاه مقصد انتقال دهید.

2. ترجمه ریزنمرات تحصیلی و دانشگاهی

علاوه بر ترجمه مدارک دانشگاهی، به ترجمه تمامی ریز نمرات تحصیلی نیز نیاز دارید. این اسناد را می توانید از دانشگاه ها و مدارس محل تحصیل خود دریافت کرده و سپس در مراکز دارالترجمه رسمی به صورت قانونی ترجمه نمایید و برای اپلای به دانشگاه مقصد خود ارسال کنید.

3. مدرک زبان خارجی

بسته به کشور و دانشگاهی که می خواهید وارد شوید، به یکی از مدارک معتبر زبان خارجی نیاز دارید. حداقل نمره زبان برای پذیرش بستگی به دانشگاه و سطح تحصیل شما دارد.

مدرک آیلتس، تافل، GRE و GMAT مهم ترین مدارک زبان برای پذیرش هستند. تقریبا تمامی دانشگاه های معتبر دنیا حداقل یکی از این مدارک را می پذیرند. البته داشتن نمره بالا در زبان برای شما یک مزیت محسوب می شود و روند اخذ پذیرش تحصیلی و ترجمه مدارک برای اپلای را آسان می کند.

4. فهرست مقالات معتبر ISI و مقالات منتشر شده

لیستی از تمام مقالات رسمی خود را تهیه کرده و برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید. در مقاطع بالاتر مانند فوق لیسانس نداشتن مقاله منتشر شده ضعف بزرگی به حساب می آید.

5. تهیه پروپوزال دکتری

برای دکترا، باید پروپوزال تحقیق خود را برای ارائه خود آماده کنید. در این پروپوزال، شما باید دانشگاه را متقاعد کنید که دانش و قدرت نوآوری کافی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارید.

6. ترجمه مدارک و رزومه تحصیلی برای اپلای

رزومه علمی و پژوهشی خود را تهیه کنید. شما باید تمام سطوح تحصیلی را در این رزومه ذکر کنید. کشور و دانشگاهی که مدرک خود را در آن گرفته اید نیز مهم هستند.

7. نگارش انگیزه نامه برای اپلای

دانشگاه از شما می خواهد که انگیزه واقعی خود را برای تحصیل در خارج از کشور و دانشگاه بیان کنید. محتوای انگیزه نامه در هنگام درخواست تحصیل بسیار مهم است. سعی کنید تا حد امکان در مورد نیت خود صادق باشید. در عین حال باید اصول نوشتن را رعایت کنید. این سند نباید خیلی طولانی یا خیلی کوتاه باشد، معمولاً از 2 تا 3 صفحه تشکیل شده است. نحوه نوشتن آن را می توانید از نمونه های آماده در وب سایت ها یاد بگیرید.

8. توصیه نامه

برای ترجمه مدارک تحصیلی برای اپلای و دریافت پذیرش در دانشگاه های خارجی سعی کنید از چند نفر از اساتید مشهوری که در گذشته با آن ها کار کرده اید، توصیه هایی دریافت کنید. توصیه نامه می تواند تأثیر قابل توجهی در روند درخواست داشته باشد.

9. پرداخت هزینه پذیرش و هزینه ترجمه مدارک برای اپلای

این هزینه اپلای در دانشگاه های مختلف بین 40 تا 100 دلار متغیر است. شما عزیزان به راحتی می توانید این هزینه را با کارت اعتباری بین المللی پرداخت کنید.

علاوه بر این هزینه که مربوط به دانشگاه کشور مقصد می شود، هزینه ای جداگانه نیز تحت عنوان هزینه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی برای اپلای خواهید داشت.

10. تکمیل فرم پذیرش دانشگاه برای اپلای

این فرم و معرفی نامه دارای اطلاعات آموزشی و شخصی می باشد، که در اکثر دانشگاه ها یکسان است. در واقع در این موقعیت باید تمامی مدارک استاندارد و مدارک خاصی را که دانشگاه از شما می خواهد تهیه کنید. این فرم توسط شما به صورت آنلاین پر می شود. شما معمولا اسنادی مانند رزومه و SOP را در این قسمت آپلود می کنید.

ترجمه رسمی مدارک ویژه برای اپلای

هر دانشگاهی با توجه به شرایط خاص خود در هنگام پذیرش دانشجو یک سری مدارک از شما می خواهد. این مدارک مختص این دانشگاه خاص است و احتمالا در سایر دانشگاه ها رایج نیست. به عنوان مثال، در بیشتر دانشگاه های بلژیک از زبان انگلیسی یا فرانسوی برای تدریس استفاده می شود. اگر دانشگاهی فقط به زبان فرانسه تدریس می کند، به مدرک معتبر فرانسوی نیز نیاز دارد. از این رو، باید مشخصات و مدارک مورد نیاز برای اپلای دانشگاه مورد نظر خود را بدانید.

این اطلاعات و مدارک مورد نیاز برای هر دانشگاه را از کجا می توانید پیدا کنید؟ به طور کلی، همه دانشگاه های خارجی در وب سایت خود یک بخش ویژه برای دانشجویان خارجی دارند. با مراجعه به این بخش می توانید اطلاعات خود را در مورد مقاطع تحصیلی، شرایط و الزامات خاص دانشگاه و ترجمه رسمی مدارک برای اپلای بیشتر کنید. در این بخش از وب سایت می توانید اطلاعاتی در مورد شرایط پانسیون ها و خانه های دانشجویی، شهریه ها و غیره پیدا نمایید.

به این نکته نیز توج کنید که اگر مدارک مهاجرت تحصیلی شما مانند پاسپورت و ویزا به موقع آماده نشود، دانشگاه هیچ تعهدی در قبال درخواست شما نخواهد داشت. در مورد شرایط اخذ ویزا در کشور ابتدا از دریافت ویزای خود مطمئن شوید و سپس ثبت نام خود را در دانشگاه تکمیل کنید.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *